جمعه 28 مهر 1396   03:08:29

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی دفتر

   

مدیریت هسته گزینش استانداری
   
نام و نام خانوادگی:
   
ذبیح اله انصاری طلب
   
تحصیلات:
   
دانشجوی ترم اخر دکتری
   
سوابق :
   
کارشناس هماهنگی امور کشاورزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
   
کارشناس پیگیری مصوبات دبیرخانه شورای تامین استان
   
بخشدار پاتاوه طی سالهای 1383 لغایت 1385
   
مدیر هسته گزینش استانداری از تاریخ 02/04/1393لغایت تا کنون
   
ایثارگری:
   
فرزند شهید
   
یکسال و نیم حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل
   
جانباز جنگ تحمیلی
   
سوابق پژوهشی :
   
ارائه مقالات بین المللی متعدد
   
ارائه مقالات تخصصی در دانشگاه ها و مراکز علمی داخل
   
عضو نخبگان شاهد و ایثارگر کشور


   
معرفی گزینش
   
آشنایی با گزینش
فرایند گزینش یا به عبارتی کار هسته گزینش با معرفی نیرو (داوطلب استخدام) از طرف کارگزینی و یا واحد های اداری مشابه و تشکیل پرونده گزینشی شروع می شود .
منظور از تشکیل پرونده گزینشی تکمیل فرم مشخصات فردی و ارائه مدارک لازم می باشد .
در مرحله گزینش آنچه مورد بررسی قرار میگیرد صلاحیت اعتقادی ، اخلاقی و سیاسی افراد مشمول قانون گزینش قبل از ورود تا زمان قطعیت استخدام است که با بررسی سوابق و پیشینه آنان در محل های سکونت ، تحصیل و کار آنان و همچنین استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی و مصاحبه حضوری صورت می گیرد در این بررسی هسته های گزینش بنا بر وظیفه قانونی خود سعی میکنند افراد دارای صلاحیت را شناسایی و بعنوان افراد واجد شرایط به دستگاه اداری اعلام کنند (احراز شرایط استخدام).
صدور رای در هسته های گزینش بصورت شورایی صورت میگیرد به این ترتیب که اعضای شورای بدوی نظردهی خود را در مورد پرونده مورد بررسی اعلام کرده و نتیجه نهایی پرونده برایند این نظرات خواهد بود و در صورتی که فرد به نظر بدوی هسته گزینش اعتراض کند پرونده به شورای تجدید نظر ارجاع میشود که پس ازبررسی مجدد ویا اقدامات تکمیلی نظر خود را اعلام می کنند .
در ضمن متن بروشور "گزینش در یک نگاه " که در راستای طرح تکریم ارباب رجوع توسط هیئت عالی گزینش تهیه شده است را می توانید در منو قوانین و مقررات مشاهده فرمایید
ارکان گزینش کشور

1-
رئیس جمهور:
ریاست عالیه گزینش کشور را بعهده داشته و می تواند امور گزینش کشور را مستقیماً اداره نماید و یا آنرا به عهده دیگری بگذارد.

2-
هیأت عالی گزینش:
این هیأت توسط رئیس جمهور و طبق ضوابط موجود تشکیل می گردد و از جمله وظایف آن ایجاد هیأت مرکزی گزینش در دستگاههای اجرائی ، تعیین سیاستها ، خط مشی ها و ضوابط گزینش و همچنین بررسی و احراز صلاحیت اعضاء هیأتها و هسته های گزینش و نظارت بر حسن اجرای مقررات است. دبیرخانه این هیأت در نهاد ریاست جمهوری مستقر می باشد و زیر نظر دبیر هیأت عالی گزینش اداره می شود. دبیر مسئول اجرای مقررات و تصمیمات هیأت عالی است.

3-
هیأتهای مرکزی گزینش:
مسئول نظارت و هماهنگی در اجرای قانون گزینش و مقررات مربوطه در دستگاههای مشمول قانون می باشند و از جمله وظایف این هیأتها تجدیدنظر در مرحله دوم ، ایجاد هسته های گزینش ، بررسی ، انتخاب و معرفی اعضاء هسته ها و می باشد امور اجرایی هیأت مرکزی توسط دبیرخانه این هیأت که دارای یک مسئول و مستقر در حوزه ستادی دستگاه می باشد انجام می پذیرد.

4-
هسته های گزینش :
مرجع ابتدایی بررسی صلاحیت داوطلبان استخدام و سایر موارد مذکور در قانون گزینش می باشند. مدیر هسته مسئولیت اداره امور اجرائی هسته را برعهده دارد. از جمله وظایف هسته ها اجرای دستورالعملها ، بخشنامه ها و سایر امور محوله از سوی هیأت مرکزی و هیأت عالی گزینش می باشد.
اهمیت و ضرورت گزینش
دلیل انجام گزینش:
زندگی همواره با واژه گزینش آمیخته است بطوریکه انسان در کلیه مراحل زندگی برای نیل به اهداف متعدد ناگزیر از انتخاب است، تهیه مسکن خوراک و پوشاک تا انتخاب شغل و غیره همگی با انتخاب و گزینش امکان پذیر است و برای داشتن یک انتخاب مناسب ناچار باید موارد موجود را سنجید مگر اینکه با محدود شدن آنها به یک مورد ناچار به پذیرش آن باشیم. با توجه به محدود بودن فرصتهای شغلی و افزایش نیروی کار در جامعه ، از یک طرف سازمانها قدرت انتخاب بیشتری یافته اند و از طرفی رقابت جویندگان کار برای کسب جایگاه های شغلی بهتر موجب شده تا ابزار آزمون و گزینش به وسیله ای متداول برای استخدام نیروی انسانی تبدیل شود.
سازمانها، کارخانجات و دستگاههای مختلف نیز برای به اهداف خود اقدام به انتخاب می کنند اولین انتخاب و گزینش ، انتخاب هدف ایده آل است که خط سیر اصلی فعالیت و آرمان سازمان می باشد و پس از آن انتخاب اهداف واقعی و مرحله ای است که از نظر حابگاه در طول هدف ایده آل قرار می گیرند به بیان دیگر پله های نردبانی هستند که به هدف ایده آل منتهی می گردد.
پس از انتخاب اهداف حد واسط ( اهداف واقعی قابل دسترس ) باید اجزاء سیستم طوری انتخاب شوند که در پیشبرد سازمان بسوی ترقی و تکامل تاثیر بسزائی داشته باشند که شامل گزینش یا انتخابهای زیر است:
1- سخت افزار ( مکان ، موقعیت جغرافیایی، تجهیزات و ...)
2- نرم افزار ( اساسنامه ها ، شیوه نامه ها ، و ...)
3- رویه ( برنامه های اجرایی)
4- نیروی انسانی ( نیروی کار ( کارمندان و کارکنان - راهبران ( مدیران و معاونین ) - رابطین ( مدیران میانی و سرپرستها )
5- منبع تغذیه و ترمیم ( اعتبارات مالی ، معنوی ، قانونی و ... )
در مجموعه فوق نیروی انسانی اصلی ترین جزء مجموعه است و مدیریت و کاربری و ارتباط اجزاء و بهره وری از آن برعهده اوست بنابراین هر سازمانی برای نیل به اهداف خود می کوشد مناسب ترین افرادی را که بتوان از آنها برای رسیدن به اهداف مورد نظر سود جست را انتخاب کند و گاها توسط تیمهای شکار نیرو متخصصین برتر سازمان های دیگر مخصوصاً سازمان های رقیب را جذب می کند که بعضاً "فرار مغزها" یا به اصطلاح صحیح تر " شکار مغز ها " نیز در این مقوله می گنجد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به قداست اهداف متعالی خود و حفظ کرامت انسانی و خدمتگزاری به صاحبان اصلی نظام که تمامی مردم ایران می باشند اقدام به وضع قوانینی جهت جذب و گزینش نیروی انسانی نموده است.
در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احراز صلاحیت داوطلبین ( با توجه به اهداف سازمانی و در چارچوب قوانین مصوب و توجه به کرامت و آبروی داوطلبین ) است و این مهم با برگزاری آزمون های عمومی و تخصصی ، مصاحبه تخصصی و گزینش صورت می گیرد.
ملاکهای احراز صلاحیت در مرحله گزینش با توجه به جایگاه پست سازمانی که داوطلب استخدام قرار است به آن منصوب گردد متفاوت است اما صرف نظر از شدت و ضعف ، این ملاکها عبارتند از ملاکهای : علمی، توانمندی و کارایی ، اعتقادی ، اخلاقی و سیاسی و تعهد و مسئولیت پذیری البته لازم به ذکر است که اگر چه انتخاب بر اساس امتیاز بندی است ولی به علت محدودیت ظرفیت پذیرش و کثرت داوطلبان انتخاب افراد در هر یک از مراحل آزمون های کتبی مصاحبه تخصصی و گزینش گاهی با کمترین تفاوت انجام می گیرد و عدم پذیرش دلیل بر نداشتن شایستگی و لیاقت افراد نیست.
 
 

 

شرح وظایف

شرح وظایف هسته های گزینش


1-اداره امور اجرایی و هماهنگی امور واحدهای هسته گزینش طبق دستور العمل های هیأت مرکزی و هیأت عالی گزینش

2-اجرای کلیه مصوبات هسته گزینش ، هیأت مرکزی و هیأت عالی گزینش .
3-صدور احکام انتصاب کارکنان ، پس از بررسی و تأیید هسته گزینش .
4-ارتباط و هماهنگی لازم با دستگاه متبوع جهت اخذ امکانات مورد نیاز هسته اعم از پرسنل ، فضای کار ، وسایل نقلیه و ... جهت انجام صحیح وظایف محوله .
5-پیشنهاد بودجه مورد نیاز هسته به بالاترین مقام دستگاه و پیگیری تا حصول نتیجه .
6-پیشنهاد نمودار تشکیلاتی مورد نیاز هسته به هیأت مرکزی گزینش و پیگیری تا مرحله تصویب نهایی .
7-انجام مکاتبات لازم با هیأت مرکزی، سازمان مربوطه و واحدهای تابعه و داوطلبان جهت ابلاغ مصوبات و آراء گزینشی و پیگیری امور جاری
8-پیگیری نیازهای هسته نسبت به امکانات و نیروی انسانی در موارد استثنایی پیش بینی نشده یک ماه قبل از شروع امر گزینش به بالاترین مقام دستگاه .
9-نظارت بر اجرای دقیق گزینش مشمولین تبصره 2 ماده 2 قانون گزینش اعزام به مأموریت ثابت خارج از کشور ، مأموریت یا انتقال به دستگاه دیگر در مشاغل حساس ، بورسیه شدن ، داوطلبان مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه ها .
10-تدوین گزارش از عملکرد هسته و ارائه به هیأت مرکزی و بالاترین مقام دستگاه .
11-برنامه ریزی و پیگیری جهت تشکیل منظم جلسات هسته گزینش .
12-انجام اقدامات لازم جهت شرکت کارکنان هسته در برنامه های آموزشی مصوب .
13- نظارت در اجرای امور رایانه ای در هسته طبق مصوبات مرکزی و هیأت عالی گزینش .
14-انجام کلیه امور پشتیبانی ، اداری ، روابط عمومی ، تدارکات و ... هسته گزینش .
15- انجام کلیه اقدامات اجرایی مربوط به رسیدگی به شکایات داوطلبان در مرحله اول تجدید نظر
16-پیگیری جهت رعایت زمان بندی فرایند گزینش داوطلبان .
17- شرکت در جلسات شورای مدیران اداره متبوع .
18- برنامه ریزی جهت شرکت نماینده هسته در مصاحبه های تخصصی دستگاه .
 
 

چارت تشکیلاتی

قوانین و مقررات

فرم اطلاعات فردی
فايلها
etela atfardi .pdf 108.735 KB
قوانین گزینش کشور
فايلها
555.pdf 179.686 KB
ایین نامه اجرایی قانون گزینش کشور
فايلها
999.pdf 193.271 KB

خدمات و فرآیندها

مراحل انجام کار در گزینش


1-دریافت معرفی نامه کتبی متقاضی یا متقاضیان از واحد کارگزینی و یا امور شهری و امور روستایی
2- تکمیل فرم اطلاعات فردی توسط متقاضی و امضا ان (در قسمت قوانین و مقررات موجود است)
3- ارائه مدارک مورد نیاز به گزینش 
4- انجام  تحقیقات و استعلامات 
5- انجام مصاحبه با تعیین وقت قبلی
6- صدور رأی برای فرد معرفی شده (توسط اعضاء هسته گزینش)
7- ارسال پرونده به مرکز جهت تایید نهایی
8-اعلام نتیجه رای صادره به واحد کارگزینی و یا امور شهری
9- اعلام نتیجه رای (منفی) به متقاضی
10-افرادی که نتیجه رای انها منفی باشد در صورت اعتراض می توانند تقاضای کتبی خود را حداکثر ظرف مدت 2 ماه در هر مرحله تجدید نظر کننده (اول و دوم ) تحویل دهند و در صورت عدم اعتراض در مهلت مقرر رای صادره قطعی و لازم الاجراست همچنین این افراد می توانند پس از دریافت حکم حداکثر ظرف مدت 2 ماه به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند 
 
نحوه مراجعه به هسته گزینش ومدارک لازم
ساعت مراجعه به هسته گزینش جهت تشکیل پرونده وامور اداری ساعت 8 الی 12 روزهای شنبه تا پنج شنبه " در مواردی که داوطلب برای انجام مصاحبه ,مذاکره ویا دیدار وگفتگو با اعضاء شورا دعوت گردد قبلاً روز وساعت حضور در گزینش و علت حضور با ایشان هماهنگ می شود.
مدارک لازم برای تشکیل پرونده بشرح زیرمی باشد:
الف)مدارک لازم برای تشکیل پرونده افرادی که از طریق آزمون استخدام می شوند
ضمناً قطعات کاغذ کپی کوچکتر از
A4 نبوده و حتماً خوانا باشند
1. فتوکپی تمام صفحات شناسنامه همراه اصل شناسنامه
2. فتوکپی کارت ملی پشت و رو ( حتی صفحه توضیحات و انتخابات )
3. چهار قطعه عکس جدید 4*3 رنگی نویسی شده
4. فتوکپی مدارک تحصیلی ویا گواهی فارغ التحصیلی با ذکر معدل
5. گواهی ایثارگری ( فرزند شهید خواهر یا برادر شهید آزاده رزمنده جانباز )
6. گواهی فعالیت در بسیج با ذکر تاریخ و نوع عضویت (عادی یا فعال)
7. ارائه مقالات چاپ شده مرتبط با رشته شغلی در مجلات معتبر(دارای رتبه علمی پژوهشی) و یا گواهی پذیرش مقاله
8. ارائه کتب تألیفی و یا ترجمه شده مرتبط با رشته شغلی
9. گواهی احراز رتبه علمی ، فرهنگی، مذهبی و ... در سطح شهرستان، استان، کشور یابین المللی
10.گواهی سابقه کار مرتبط با رشته شغلی ( با ذکر تاریخ اشتغال و عنوان شغل )
11. ارائه طرحهای پژوهشی مرتبط با رشته شغلی وگواهی تایید آن
12.گواهی نامه مهارتهای هفتگانه را یانهICDL از مراکز معتبر ویا ارائه گواهیهر کدام از مهارت ها بطور جداگانه
مدارک لازم جهت داوطلبان تبدیل وضعیت استخدامی :
1. عکس 4*3 جدید سیاه وسفید 1 قطعه
2. کپی کارت ملی پشت و رو
3. کپی تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل شناسنامه
4. کپی آخرین حکم کارگزینی
ضمناً قطعات کاغذ کپی کوچکتر از A4 نبوده و حتماً خوانا باشند
 
نحوه تکمیل فرم اطلاعات فردی
نکته: فرم در قسمت قوانین و مقررات سایت موجود می باشد

فرم اطلاعات فردی فرمی است که مشخصات شناسنامه ای فرد و اطلاعات تحصیلی شغلی و ایثارگری و فردی و همچنین تلفن و آدرس های موردنیاز در آن درج میگردد . تکمیل این فرم و تحویل مدارک لازم به منزله تشکیل پرونده گزینشی است و برای فارغ التحصیلان داخل کشور کفایت می کند اما داوطلیبین استخدامی که فارغ التحصیل خارج از کشور هستند لازم است دو فرم دیگر را که یکی به زبان فارسی و یکی به زبان انگلیسی است کامل نمایند.

توجه به نکات زیر در مورد تکمیل فرمهای مشخصات فردی ضروری است
.

1- باید توجه شود که دقیق بودن اطلاعات در این فرم جهت بررسی کامل وبدون نقص بودن ضرورت دارد و باعث سرعت انجام کار می شود

2- کدملی ده رقمی بطور صحیح وارد شده و در صورتی که در ابتدا یا انتهای آن عدد صفر وجوددارد حتماً آن را بنویسید (ده رقم(
3-در اولین جدول فرم داوطلب مشخصات فردی خود را دقیقاً طبق مندرجات شناسنامه باید تکمیل نمایید مثلاً اگردر شناسنامه نام فردی اسداله درج شده نوشتن کلمه الله یا ا... اشتباه می باشد وحروف [ی]و [ئ] در کلماتی مانند رضایی یا فائزه باید مانند شناسنامه نوشته شود
در قسمت تاریخ تولد روز وماه تولد نیز ذکر گردد.
4- در قسمت مشخصات تحصیلی فقط به نوشتن آخرین مقطع تحصیلی اکتفا نشده وحداقل اطلاعات دو مقطع قبل از آن را نیز کامل شود و در صورت وقفه تحصیلی و یا انصراف از تحصیل علت آن را بصورت واضح وروشن ومختصر (دریک سطر یاعبارتبیان گردد).
در ضمن افرادی که تحصیلات حوزوی دارند ضمن درج کد حوزوی خود حضوری ویا غیر حضوری بودن تحصیل خود را ذکر نمایند.
5- در صورت تکمیل جدول کسب مقام علمی ، فرهنگی ،ورزشی و غیره باید مدارک آن ضمیه گردد در غیر این صورت امتیاز مربوطه به شما تعلق نخواهد گرفت ضمناً فقط مقامهای کسب شده در سطح شهرستان ، استان و کشوربه بالا امتیاز دارد
6- جدول محل کار شامل ستونهای درج مشخصات وآدرس محلهایاشتغال داوطلب می باشد (هم محل کار های قبلی وهم فعلی)ودولتی یا غیر دولتی بودن تفاوتی ندارد. تکمیل این جدول به سرعت بررسی پرونده کمک می کند اما تنها در صورت نیاز امتیاز سابقه‌کاردر ضوابط انتخاب اصلح برخوردار خواهید شد که گواهی اشتغال رابا ذکر مدت و عنوان شغلی (پست) خود ارائه نماید
7- جدول سوابق سیاسی وجرائم مربوط به سوابق سیاسی منفی یا جرائم داوطلب و یا بستگان درجه یک وی می باشد ودرصورتی که داوطلب قبلاً سابقه بازداشت ویا زندان داشته باشد این جدول کامل میشود.باید توجه داشت که سوابق سیاسی تمامی کارکنان قبل از اشتغال از مراجع ذیصلاح استعلام میگردد وتکمیل این جدول از یک طرف سبب تسریع کار واز طرفی نشانه صداقت داوطلب استخدام است ودر ضمن یادآور میگردد هر جرمی بعد از تحمل مجازات پس ازمدتی رفع اثر می گردد وبا توجه به ملاک بودن وضعیت فعلی داوطلب این سوابق جز درموارد بسیار نادر باعث محرومیت وی از حقوق اجتماعی ومدنی که از جمله آنها استخدام در دستگاههای دولتی است نمی گردد .
10-مندرجات جدول سوابق ایثارگری و بسیج و... باید مستند بوده و مدارک لازم ضمیه گردد تا داوطلب بتواند از مزایا و امتیاز آن درموارد انتخاب اصلح برخوردار گردد.
11- در نوشتن شماره تلفنهای تماس و آدرس هانهایت دقت را مبذول فرمایید .و کروکی های مربوطه را دقیق ترسیم نمایید . ودر صورتیکه فرد در محلی فقط چند ماه سکونت داشته ویا مستاجر بوده وهرسال در محلی سکونت داشته باید تمام آنها به طور دقیق و خوانا به صورت آدرس پستی ذکر گردد برای پر نمودن این قسمت در صورت کمبود جا قبل از تکمیل این جدول از کارکنان گزینش آگاهی بیشتری کسب کنید.
13- درخاتمه داوطلب گرامی صحت مندرجات خود را با امضاء ودرج تاریخ اعلام میدارد
 
 
 
شعارسال

گزارش تصویری

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4116
تعداد بازديد کنندگان سايت: 2635579 تعداد بازديد زيرپورتال: 4952 اين زيرپورتال امروز: 8 سایت در امروز: 1224 اين صفحه امروز: 5
مجری سایت:شرکت سیگما